Rezi robi dym! Popularny youtuber bohaterem drugiego spotu promującego akcję „Nie truj sąsiada!”

2017-02-23, Czwartek
 

Trzech kolegów z blokowiska ubranych w kolorowe dresy zabiera podręczną kamerkę i wychodzi na miasto „zrobić porządek”. Nie ma jednak mowy o żadnej grandzie, ich celem jest walka z głównymi przyczynami smogu – najgorszymi paliwami, starymi „kopciuchami” i powszechnym spalaniem śmieci.

Tak zaczyna się drugi spot promujący akcję zainicjowaną w ramach międzygminnego projektu „Gmina z (dobrą) energią!”. Po Franciszku Pieczce, którego kreację w pierwszym filmiku z serii „Nie truj sąsiada!” obejrzało w sieci już kilkaset tysięcy osób (https://youtu.be/haZvWhuMu-0), przyszedł czas na bohatera cieszącego się ogromną popularnością wśród młodszej grupy odbiorców. Tym razem w walkę z dymiącymi kominami zaangażował się popularny Rezi, czyli pochodzący z Wodzisławia Śląskiego Remigiusz Wierzgoń, którego materiały w mediach społecznościowych śledzą miliony młodych osób. Organizatorzy kampanii – Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego oraz Planergia.pl liczą, że dzięki Rezigiuszowi uda się zaangażować w kampanię antysmogową młodzież, co nie tylko przyczyni się do wykształcenia pozytywnych postaw u tej grupy, ale pozwoli też dotrzeć z proekologicznym przekazem do pokolenia rodziców oraz dziadków.

Bohaterowie spotu piętnują sąsiadów, którzy trują okolicę, spalając najtańsze paliwo i śmieci. Fotografują negatywne praktyki i wieszają na ogrodzeniach edukacyjne zawieszki pod hasłem: „Nie truj sąsiada”, czym niejednokrotnie narażają się na gniew lokalnych trucicieli. W zmaganiach z dymiącymi kominami chłopców wspomaga babcia, przygotowując im koszulki z charakterystycznymi nadrukami i wspierając dobrym słowem – sama ma dość oddychania zanieczyszczonym powietrzem. „Ten smog nas zabije” - denerwuje się starsza pani i niestety ma rację. Normy przekroczone o kilkaset czy - w skrajnych przypadkach - kilka tysięcy procent, wyższa śmiertelność w czasie epizodów smogowych potwierdzona badaniami Śląskiego Centrum Chorób Serca oraz tysiące osób cierpiących i umierających co roku na schorzenia powiązane z niską jakością powietrza to fakty potwierdzone szczegółowymi badaniami i raportami, a nie antysmogowa histeria. Fatalny stan naszego powietrza można zmienić, ale nie udawajmy, że problemu nie ma lub, że nas on nie dotyczy. Zacznijmy od zmiany złych przyzwyczajeń i wycofaniem przyzwolenia na masowe trucie wokół nas. Stopniowo – w zależności od naszych możliwości finansowych – inwestujmy w poprawę efektywności energetycznej naszych domów, korzystając tam, gdzie się da, z dostępnych możliwości wsparcia dotacyjnego. Nagrodą będą nie tylko niższe rachunki, ale przede wszystkim zdrowie i czyste powietrze wokół nas.

Premierowa emisja spotu, wyprodukowanego przez EXA Studio, odbyła się w środę (22 lutego br.) w Wodzisławskim Centrum Kultury. Autorem zdjęć w ramach kampanii jest Marcin Giba. Spot można oglądać na platformie YouTube (https://youtu.be/Ye7FYLlWJ9o) oraz za pośrednictwem profilu społecznościowego kampanii na Facebooku (facebook.com/gminazenergia).

„Gmina z dobrą energią” – co dalej w projekcie?
„Gmina z dobrą enegią” to nie tylko spoty, chociaż to one przyciągają największą uwagę medialną. Projekt, w który zaangażowały się wszystkie samorządy z terenu Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, to przede wszystkim konkretne działania informacyjno-edukacyjne, które będą kontynuowane do połowy 2018 roku.
Rozpoczęto cykl kompleksowych szkoleń dla pracowników samorządowych. Wkrótce ruszą także szkolenia dla nauczycieli i liderów lokalnych. Do konkursu dla szkół i przedszkoli zgłosiło się ponad 160 placówek z całego Subregionu, które otrzymały już materiały edukacyjne i informacyjne przygotowane w ramach projektu (więcej w oddzielnym artykule tutaj: http://gminazenergia.pl/post/ponad-160-szkol-wezmie-udzial-w-konkursie-nie-truj-sasiada).
Kluczowy element projektu to jednak działania dla mieszkańców Subregionu, mające ułatwić podejmowanie decyzji inwestycyjnych, takich jak wymiana źródła ciepła czy termomodernizacja domu. W tym celu już w marcu udostępnione zostaną takie narzędzia jak poradnik inwestora, kalkulator efektywności czy artykuły eksperckie, infografiki i studia przypadku.

Obserwuj #NieTrujSasiada na Facebooku!
Szczegółowe informacje dotyczące kampanii „Gmina z (dobrą) energią!” dostępne są na stronie internetowej www.gminazenergia.pl. Po najnowsze aktualności oraz materiały dodatkowe zapraszamy na profil społecznościowy facebook.com/gminazenergia.
Projekt „Gmina z dobrą energią! Modelowa kampania edukacyjno-informacyjna na rzecz ograniczania niskiej emisji oraz promocji efektywności energetycznej” jest współfinansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.

Źródło: gminazenergia.pl
Foto: Marcin Giba
Spot: EXA Studio
wszystkie
początek strony