Strona główna / Starostwo Powiatowe / Aktualności - Starostwo Powiatowe

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT - usuwanie pojazdów z drogi

2011-04-14, Czwartek

Starosta Powiatu Raciborskiego zaprasza do składania ofert jednostki, które są zainteresowane wykonywaniem czynności usuwania pojazdów z drogi  do dnia 04.09.2011 r.


Zgodnie z art. 130a ust. 5b ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity – Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.) oraz Uchwałą Nr II/20/2006 Rady Powiatu Raciborskiego z dnia 6 grudnia 2006 r. w sprawie ustalenia opłat za poszczególne czynności związane z usuwaniem, przemieszczaniem i parkowaniem pojazdów usuniętych z drogi na koszt właściciela, Uchwałą Nr XV/135/2007 Rady Powiatu Raciborskiego z dnia 28 grudnia 2007 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr II/20/2006 Rady Powiatu Raciborskiego z dnia 6 grudnia 2006 r. w sprawie ustalenia opłat za poszczególne czynności związane z usuwaniem, przemieszczaniem i parkowaniem pojazdów usuniętych z drogi na koszt właściciela.

Oferta powinna zawierać:

1. oznaczenie jednostki, jej siedzibę i adres;
2. kopię aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego;
3. kopię aktualnego zaświadczenia o nadaniu numeru REGON;
4. kopię aktualnego zaświadczenia o nadaniu numeru NIP;
5. oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną, potwierdzające niekaralność przedsiębiorcy – osoby fizycznej, a w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej – członków zarządu lub osób zarządzających jednostką organizacyjną;
6. zobowiązanie jednostki do realizacji każdego zlecenia usunięcia pojazdu z drogi;
7. standard wyposażenia i oznakowania pojazdu przeznaczonego do usuwania lub przemieszczania pojazdów;
8. liczbę i rodzaj pojazdów przystosowanych do usuwania lub przemieszczania pojazdów;
9. kopie dowodów rejestracyjnych pojazdów z adnotacją, że jest to pojazd specjalny pomocy drogowej (adnotacja ta nie dotyczy ciągników siodłowych i balastowych) wraz z aktualnym wpisem badania technicznego. W przypadku lawety w dowodzie rejestracyjnym powinna być określona dopuszczalna masa ładunku (masa pojazdu, jaki może być przewożony) zaś w przypadku holownika powinna być określona dopuszczalna masa pojazdu, jaki może być holowany bez użycia hamulców tego pojazdu (wymagane zaświadczenie stacji kontroli pojazdów);
10. deklarowany czas przybycia na miejsce zdarzenia;
11. opinię właściwego miejscowo komendanta powiatowego Policji w zakresie dotychczasowego przebiegu ewentualnej współpracy jednostki z Policją;
12. proponowaną ceną usługi (oferta nie może przekraczać wysokości opłat określonych ww. uchwałach);
13. kopię licencji na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego rzeczy.
Oferent powinien wykazać się posiadaniem pojazdu pomocy drogowej (w przypadku, gdy oferent nie jest właścicielem pojazdu należy przedłożyć dokument potwierdzający prawo do dysponowania nim) spełniając przynajmniej jeden z niżej wymienionych wymogów:
1. pojazd pomocy drogowej o ładowność co najmniej 3, 5 tony wraz z urządzeniem dźwigowym (wyciągowym) – dla przewożonych pojazdów o dmc do 3,5 t nie dopuszcza się ich holowania;
2. pojazd pomocy drogowej umożliwiającym holowanie lub przewóz pojazdów o dmc powyżej 3,5 tony do 12 ton;
3. pojazdem pomocy drogowej umożliwiającym holowanie lub przewóz pojazdów o dmc powyżej 12 ton.
W oparciu o ww. dokumenty zostanie przeprowadzone postępowanie kwalifikujące jednostkę do wykonywania czynności usuwania pojazdu zgodnie z art. 130a ust. 5b ustawy – Prawo o ruchu drogowym.

Oferty należy składać w sekretariacie Starosty Raciborskiego w Raciborzu, Plac Okrzei 4 (I piętro biały budynek) do dnia 20 kwietnia 2011 r. do godziny 10.00.

wszystkie
początek strony