Organizacja płynnego ruchu drogowego tematem spotkania w raciborskim starostwie

2020-10-15, Czwartek
 
Wczoraj, w Starostwie Powiatowym w Raciborzu odbyło się spotkanie robocze, w którym uczestniczyli przedstawiciele Powiatu Raciborskiego, Komendy Powiatowej Policji w Raciborzu, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach oraz wykonawcy robót budowlanych drogowych, a którego przedmiotem było przedstawienie sposobu organizacji ruchu drogowego w mieście Racibórz na czas przyszłych realizacji kolejnych etapów inwestycji drogowych na ciągach dróg wojewódzkich.

Przedstawiciel inwestora, czyli Zarządu Dróg Wojewódzkich zastępca dyrektora ds. inwestycji kluczowych Jarosław Kalinik, przedstawił założenia dotyczące etapowania i organizacji ruchu drogowego dla zrealizowania dwóch dużych zadań drogowych:

- Budowy Regionalnej drogi Racibórz – Pszczyna na odcinku od włączenia do DK 45 w Gminie Rudnik do granicy miasta na prawach powiatu Rybnik – etap 4 i etap 5 wschodnia obwodnica Raciborza” oraz

- „Przebudowy drogi wojewódzkiej nr 935 – etap C - od kanału Ulga w Raciborzu do ulicy Pamiątki w gminie Kornowac” dla odcinków tych inwestycji zlokalizowanych w rejonie ulicy Rybnickiej w Raciborzu.

Starosta Raciborski zwrócił się z wnioskiem, aby przyszłe roboty budowlane  prowadzić w optymalny sposób, minimalizując skalę utrudnień w ruchu.

Przedstawiciel Powiatowego Zarządu Dróg w Raciborzu dyrektor Monika Mużelak podkreśliła, jak ważne dla komunikacji drogowej jest wprowadzenie oraz utrzymanie organizacji ruchu drogowego umożliwiające sprawne i bezpieczne przebycie odcinka drogi w obrębie prowadzonych robót drogowych, zwłaszcza w obecnej sytuacji pandemii.

Zwracano uwagę na potrzebę dostosowania szerokości pasów ruchu umożliwiających przejazd pojazdom ratunkowym m.in. ze względu na specyfikę pracy raciborskiego szpitala.

Realizującym zadania drogowe zwrócono również uwagę na obserwowane zjawisko, polegające na tym, że wprowadzone ograniczenia w ruchu drogowym na głównych ciągach komunikacyjnych skutkują często przeniesieniem się ruchu na drogi niższych kategorii i klas, często nie zawsze przystosowane do przenoszenia zwiększonego natężenia, a co za tym idzie wzrasta na nich ilość sytuacji niebezpiecznych.

Współdziałanie oraz koordynowania zakresu ograniczeń w ruchu drogowym zależeć będzie również od możliwości technicznych oraz obowiązujących przepisów ruchu drogowego.

wszystkie
początek strony