Biuro Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym w Raciborzu już działa...

2004-10-12, Wtorek

Oficjalne otwarcie BOK.W budynku głównym Starostwa Powiatowego w Raciborzu działa Biuro Obsługi Klienta. Oficjalnego otwarcia dokonali 12 października br. Starosta Raciborski Henryk Siedlaczek oraz auditor RW TŰV prof. Krystyna Lisiecka, przy okazji odbywającego się w tym czasie w urzędzie corocznego auditu nadzoru systemu zarządzania jakością.

W BOK można uzyskać informacje, jak załatwić konkretną sprawę w Starostwie oraz pobrać, a następnie złożyć wymagane dokumenty. Tu klienci znajdą wszystkie formularze urzędowe oraz wzory ich wypełniania.

Prof. Lisiecka rozmawia z pracownikami BOK.

BOK to wspólna inicjatywa kierownictwa urzędu oraz pracowników. Pomieszczenie biura zaprojektowane zostało przez architekta Romana Aertsa, pracownika Referatu Architektury i Budownictwa Starostwa w Raciborzu. BOK zlokalizowane jest w holu głównym na parterze urzędu. Na jego potrzeby zaadaptowane zostały pomieszczenia zajmowane dotychczas przez Biuro Paszportowe. Koszt prac adaptacyjnych wyniósł około 22 tys. zł.

Prof. Lisiecka i Starosta Siedlaczek w windzie dla niepełnosprawnych.Ponadto Starostwo Powiatowe w Raciborzu jest urzędem administracji publicznej przyjaznym osobom niepełnosprawnym. W budynku głównym przy ul. Klasztornej zainstalowany został zatem podnośnik dla osób niepełnosprawnych, za pomocą którego osoby mające trudności z poruszaniem się mogą się dostać do Biura Obsługi Klienta i tu załatwić swoją sprawę.

Pracownice BOK.Biuro Obsługi Klienta w Starostwie Powiatowym w Raciborzu uruchomione zostało już na początku września br., ale jego oficjalne otwarcie nastąpiło przy okazji odbywającego się 12.10.br. w Starostwie tzw. auditu nadzoru systemu zarządzania jakością. W obecności pracowników urzędu, otwarcia dokonali Starosta Raciborski Henryk Siedlaczek i prof. Krystyna Lisiecka z firmy certyfikującej RW TŰV.

System zarządzania nieustannie doskonalony...
Przypomnijmy - w roku 2000 w Starostwie Powiatowym w Raciborzu skutecznie wdrożony został system zarządzania jakością wg europejskiej normy ISO, co potwierdzone zostało stosownym certyfikatem jakości. Warto dodać, że wówczas Starostwo w Raciborzu było pierwszym urzędem powiatowym w Polsce, które wdrożyło system jakości ISO.

Certyfikat przyznawany jest przez RW TŰV na 3 lata. Później organizacja musi zostać poddana tzw. auditowi recertyfikującemu. Co roku przeprowadzane są ponadto audity kontrolne. Audit recertyfikujący w Starostwie Powiatowym w Raciborzu odbył się w dniach 26.-27.08.2003 r. Oprócz auditu recertyfikującego, raz w roku przez zewnętrznych auditorów w jednostce przeprowadzany jest audit nadzoru. Pierwszy po recertyfikacji systemu w Starostwie Powiatowym w Raciborzu audit nadzoru przeprowadzają 12.10.br. auditorzy RW TŰV z Katowic - prof. Krystyna Lisiecka, inż. Marek Jabłoński i Eugeniusz Lisiecki.

W trosce o klienta...
Zapewnienie jak najlepszej obsługi klienta to główny cel Starostwa Powiatowego w Raciborzu. Ostatnie tego efekty to:
- zlokalizowanie najczęściej odwiedzanych przez klientów wydziałów i referatów w jednym budynku i na najniższych kondygnacjach: Wydział Komunikacji i Transportu, Biuro Paszportowe i komórka spraw obywatelskich zlokalizowane zostały w budynku przy Pl. Okrzei 4a, a Referat Edukacji Kultury i Sportu przyjmuje swoich klientów na parterze w budynku głównym przy ul. Klasztornej;
- Biuro Obsługi Klienta: w budynku głównym przy ul. Klasztornej 6 oraz lokalne BOK w budynku przy Pl. Okrzei 4a;
- dostosowanie urzędu dla osób niepełnosprawnych: zamontowanie podnośnika dla osób niepełnosprawnych w budynku przy ul. Klasztornej oraz domofonów dla osób niepełnosprawnych w budynkach przy Pl. Okrzei 4a i ul. Bosackiej 42;
- zmiana godzin pracy urzędu - wydłużenie godzin urzędowania: od 1 listopada br. urząd przyjmować będzie klientów od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do 15.30, za wyjątkiem wtorków (od 7.30 do 17.00( i piątków (od 7.30 do 14.00).

wszystkie
początek strony